• امروز : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
اخبار امروز : 0
0
2

چگونه بدون نقاشی دیوارها رنگ به خانه‌تان بیاورید

  • کد خبر : 47439
  • 26 خرداد 1403 - 13:01
چگونه بدون نقاشی دیوارها رنگ به خانه‌تان بیاورید
هرگز قدرت بالش‌ها را دست‌کم نگیرید. اضافه کردن کوسن‌های خوش‌رنگ به نشیمن یا رختخواب کم‌رنگ راهی ساده و ارزان برای دمیدن فوری رنگ به اتاق است

چگونه بدون نقاشی دیوارها رنگ به خانه‌تان بیاورید

هرگز قدرت بالش‌ها را دست‌کم نگیرید. اضافه کردن کوسن‌های خوش‌رنگ به نشیمن یا رختخواب کم‌رنگ راهی ساده و ارزان برای دمیدن فوری رنگ به اتاق است

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایندیپندت، درجه خاصی از اطمینان لازم است تا خود را به یک رنگ مقید کنید. به هر حال، تا مدتی طولانی با این انتخاب زندگی خواهید کرد. رنگ‌های خنثی گزینه‌هایی ماندگار و مطمئن‌اند که یک بوم نقاشی خالی خلق می‌کنند. اما دیوارهای سفید نباید مانع رویای خانه‌ای رنگارنگ مملو از ویژگی‌های خاص باشد. راه‌های فراوانی وجود دارد تا ریزه‌کاری‌های خوش‌رنگ کم‌خطر و غیرمقیدکننده را به طرح کلی بیفزایید.

از بالش‌های بامزه و شاد تا آباژورهای قشنگ، کارشناسان نظر می‌دهند که چطور بدون اینکه قلم‌موی رنگ را بردارید، رنگ‌های شاد و درخشان را به اتاق بیاورید.

کوسن‌

هرگز قدرت بالش‌ها را دست‌کم نگیرید. اضافه کردن کوسن‌های خوش‌رنگ به نشیمن یا رختخواب کم‌رنگ راهی ساده و ارزان برای دمیدن فوری رنگ به اتاق است.

مارتین والر، بنیان‌گذار نشان‌ تجاری جهانی طراحی «اندرو مارتین»، می‌گوید: «برای خلق یک بیان سبک قوی، از ترکیب طرح‌ها نترسید. گل‌دار و ایکات [دارایی‌بافی]، نقوش هندسی و حیوانات را مد نظر قرار دهید. برای ایجاد توازن و اجتناب از شلوغ کردن اتاق، سعی کنید یک طرح در مقیاس بزرگ را با نقشی در مقیاس کوچک‌تر جفت کنید.»

قالی‌

هنگام چیدن دکوراسیون، اغلب فراموش می‌کنیم به پایین نگاه کنیم. جودی هاتون، مدیر بخش طراحی در شرکت قدیمی و موروثی فرش و موکت «برینتونز»، توضیح می‌دهد: «پهن کردن قالی روی کف چوب سخت شیوه‌ای عالی برای آوردن گرما، بافت، و رنگ به فضایی است که در غیر این‌صورت خنثی خواهد بود. برای ظاهری چشمگیر، رنگ‌های تیره متغیر مانند بادمجانی و آبی کاربنی را کنار هم قرار دهید. یا برای حس طراوت، از یک تخته فرش به رنگ‌های روشن و ملایم، مانند سبز چمنی همراه با عسلی، استفاده کنید.»

مطالب خواندنی:  با این راهکارهای ارزان به استقبال پاییز برویم

موکت و فرش طرح‌دار، مانند چهارخانه پهن، طرح گل‌و‌گیاه یا راه‌راه نقطه‌ شروعی عالی برای ایجاد تخته‌رنگ اتاق است. تکرار الگوها فهرستی از مواد رنگی ارائه می‌دهد که می‌توانید انتخاب کنید و از طریق مبلمان و لوازم تزیینی برای باقی فضا استفاده کنید.

ظروف شیشه‌ای

با گلچینی متنوع از ظروف شیشه‌ای، به چرخ بار نوشیدنی‌ها یا قفسه‌های باز روح تازه‌ای بدهید. به مجموعه جدید فوک (Folk) ال‌اس‌ای اینترنشنال نگاهی بیندازید، که نوارهای رنگارنگ درخشان و اشکال مواجش از منسوجات سنتی لهستانی الهام گرفته است. لیوان‌های مورینا (Murrina) از کاسا سلوا (Casa Celva) نیز خیره‌کننده‌اند و با هزاران لکه چندرنگ کوچک، جلوه‌ای شاد شبیه خرده‌کاغذهای رنگی دارند.

آباژور

یک آباژور پارچه‌ای طرح‌دار می‌تواند به‌عنوان یک قطعه هنری تزیینی نیز عمل کند، حالتی شاد و دلباز ایجاد کند و نوری فرحبخش در سراسر اتاق پخش کند. متیو ویلیامسون، طراح داخلی، می‌گوید: «نو کردن و تعویض آباژور شیوه‌ای سریع و فوق‌العاده موثر برای تغییر فضا است. من به طرح‌های پلیسه‌دار نقش پوست حیوانات، ایکات، گلدار، و نقش مکرر نخل علاقه دارم که نوید افزودن اندکی رنگ و طرح گیرا به هر گوشه کسل و بی‌حالی را می‌دهد.»

تاج تخت

وارد اتاق خواب شوید و نگاهتان به شکل اجتناب‌ناپذیری به سمت تخت کشیده می‌شود. یک تاج تخت خاص و چشمگیر نقوش گیرا و بافت‌های جسورانه‌ای به چیدمانتان می‌افزاید و به دیواری خالی و برهنه روحی تازه می‌دمد. به اندرو مارتین نگاه کنید، که مجموعه‌ای از تاج تخت‌های پارچه‌ای سفارشی با طرح‌های شیک هوشمندانه ارائه می‌دهد. فروشگاه مبلمان فرنچ بدروم (French Bedroom) در این کار یک قدم فراتر می‌رود، و مجموعه‌ای از تخت‌های کاملا رویه‌کوبی‌شده با راه‌راه‌های ظریف و گل‌و‌بته‌دار عرضه می‌کند.

مطالب خواندنی:  راه‌های صحیح نگهداری از لباس‌ و کفش در جنس‌های مختلف

نجاری و نازک‌کاری جدید

در نظر بگیرید که داخل قفسه کتابخانه را کاغذدیواری کنید و آن را پشت قفسه‌ها قرار دهید. این راهکار ضروری فضای ذخیره‌سازی را به یک ویژگی طراحی دارای تشخص تبدیل می‌کند. یک راه دیگر این است که لایه‌ای رنگ تازه به وسایل چوبی کهنه و تکراری‌تان بزنید. به‌عنوان مثال، سبزآبی کمرنگ، صورتی کالمین، یا قرمز زنگاری تضاد بصری چشمگیری در برابر دیوارهای سفید ایجاد می‌کنند.

آثار هنری

یک قطعه هنری بزرگ جسورانه را مستقیم بالای یک میز نصب کنید یا با گلچین وایجاد یک دیوار گالری، با تناسب ابعاد بازی کنید. سارا هیل، مدیر ارشد خلاقیت در گروه گالری کلرندن فاین آرت (Clarendon Fine Art)، می‌گوید: «قطعات آثار هنری کوچک‌تر وقتی در امتداد راهرو یا بالای مبلتان کنار هم قرار می‌گیرند خوب جواب می‌دهند.» این کار از طریق تصویرسازی که شخصیت شما را به نمایش می‌گذارد و بازتابی از چیزهایی است که دوست دارید، «به رنگ امکان می‌دهد در سراسر فضا شکوفا شود».

والر می‌افزاید: «از قرار دادن آثار هنری بسیار امروزی در فضایی سنتی، یا برعکس، نترسید‌ــ اغلب تلفیق سبک‌های ظاهرا نامتجانس است که زیبایی را از طریق غافلگیری خلق می‌کند. چند رنگی را که در کار هنری‌تان دوست دارید انتخاب کنید و با استفاده از همان رنگ‌مایه در کوسن‌ها و سایر وسایل نرم مبلمان، آن را برجسته کنید.»

وسایل جانبی

سارا راس، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر نام تجاری «ادیسون راس» (Addison Ross) در حوزه دکوراسیون، می‌گوید: «با استفاده از وسایل جانبی خانه، رنگ‌های شاد و زنده به فضا تزریق کنید.» خرت‌و‌پرت‌های قدیمی کسل‌کننده را با مجموعه‌ای تازه از اشیاء تزیینی عوض کنید. راس اضافه می‌کند: «ترفند مورد علاقه من اضافه کردن یک سینی لاکی با لبه‌های کنگره‌دار به میز پذیرایی است. این انفجار رنگ نقطه‌ای کانونی در اتاق ایجاد می‌کند و می‌تواند چیدن اشیاء روی سطح را از لحاظ زیبایی‌شناسی بسیار دلپذیرتر کند.»

مطالب خواندنی:  ۵ وسیله خانگی که باید بلافاصله بعد از سرماخوردگی ضدعفونی شوند

به مجموعه سینی‌های جسورانه، جعبه‌های تزیینی زیورآلات و خرده‌ریزها، و قاب‌ عکس‌های ادیسون راس نگاهی بیندازید. این نام تجاری همچنین نمونه‌ای کوچک از آسیاب‌های نمک و فلفل قرقره‌شکل براق نمادینش را به‌تازگی عرضه کرده است‌ــ که برای جلوه‌بخشی به سطح آشپزخانه یا منظره میز ناهارخوری‌‌تان عالی و بی‌نقص است.

گیاهان خانگی

افزودن اندکی سرسبزی به دکوراسیون خانه‌، چه گل‌های تازه باشد چه گیاهان خانگی گلدانی، به معنای واقعی کلمه روح زندگی به فضا می‌دمد.

جک لوییس، بنیان‌گذار شرکت مراقبت از گیاهان سووایتال (Sowvital)، می‌گوید: «هر برگ و ساقه اندکی از خودانگیختگی طبیعت را اضافه می‌کند، و اتاق‌های راکد را به پناهگاه‌هایی پویا تبدیل می‌کند. پذیرش گیاهان خانگی مانند این است که فضایتان را با زندگی نقاشی کنید.»

امتحان کنید و یک درخت فیکوس لیراتا (انجیر ربابی) را در گوشه‌ای آفتاب‌گیر قرار دهید، یا گیاه مورد علاقه من را امتحان کنید‌ــ یک آنتوریوم صورتی (درفش‌گیاه) با گل‌های قلب‌شکل سرخ و برگ‌های سبز تیره براق.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=47439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.