• امروز : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

چطور با کمک خیار پوست شفاف تری داشته باشیم؟

  • کد خبر : 47468
  • 28 خرداد 1403 - 11:55
چطور با کمک خیار پوست شفاف تری داشته باشیم؟
خیار حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است که به پوست شما درخشندگی خاصی می بخشد! 

چطور با کمک خیار پوست شفاف تری داشته باشیم؟

خیار حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است که به پوست شما درخشندگی خاصی می بخشد!

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز از هلث شاتز،آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا مردم وقتی چشمانشان پف کرده است، برش های خیار را روی چشمان خود می گذارند؟ به این دلیل است که خیار دارای فواید شگفت انگیزی برای پوست است و گنجاندن این سبزی آبدار بسیار آسان است. خیار یک خوراکی با طراوت و خنک است که نه تنها سالادها را لذیذ می کند، بلکه فواید زیادی برای پوست شما دارد. خیار حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است که به پوست شما درخشندگی خاصی می بخشد!

آیا خیار برای پوست مفید است؟

استفاده از خیار روی پوست یک روند مراقبت از پوست است که دلایل درستی دارد. خیار یک میوه مغذی است که محتوای آب بالایی دارد و سرشار از الکترولیت است. حاوی ویتامین های A، B و C و اسید فولیک است که برای پوست و سلامت کلی شما مفید است. خیار به طور طبیعی دارای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی است که می تواند پف را کاهش دهد و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد. به همین دلیل است که مردم اغلب برش‌های خیار زیر چشم‌های خود می گذارند تا حلقه‌های سیاه را کاهش دهد و التهاب را از بین ببرد و به پوست شما شادابی ببخشد.

مطالعه ای که در مجله فیتوتراپیا منتشر شد نشان داد که خیار دارای محتوای آب بسیار بالایی است و دارای خواص دیگری است که به حذف مواد زائد و سموم شیمیایی کمک می کند. همچنین ممکن است یک اثر تسکین دهنده در برابر تحریکات پوستی داشته باشد و تورم را کاهش دهد. این موارد همچنین هموستاتیک و مقوی هستند که همگی به ایجاد یک اثر خنک کننده روی بدن، از جمله پوست شما کمک می کنند.

مطالب خواندنی:  رازهای داشتن پوست شفاف

خواص خیار برای پوست چیست؟

خیار سرشار از مواد مغذی ضروری است فواید بی شماری برای پوست دارد:

  • ویتامین K موجود در خیار می تواند پوست شما را به طور طبیعی شاداب جلوه دهد، سیاهی دور چشم را کاهش دهد، گردش خون را بهبود بخشد و زخم ها و جای زخم ها را التیام بخشد.
  • خیار به دلیل محتوای بالای آب خود شناخته شده است که به حفظ رطوبت و لطافت پوست کمک می کند.
  • محصولات مراقبت از پوست مختلف به دلیل خواص درمانی از عصاره خیار استفاده می کنند که هر نوع پوستی می تواند از آن استفاده کند.
  • می توان آن را در محصولات مختلف مراقبت از پوست مانند تونرها، سرم ها، ماسک های صورت، کرم های مرطوب کننده، اسکراب ها، پاک کننده ها و کرم های زیر چشم یافت .

چگونه از خیار برای شادابی پوست استفاده کنیم؟

شما می توانید از آن به روش های متعددی استفاده کنید:

۱٫ آن را به صورت خام استفاده کنید

آن را به صورت برش های خام یا ماسک صورت DIY استفاده کنید که این نوع ماسک با با رنده کردن و استفاده مستقیم روی صورت حاصل می شود.

۲٫ ماسک ترکیبی صورت خیار

خیار را با مواد دیگری مانند عسل، آلوئه ورا یا ماست مخلوط کنید. با خیار و ماست رنده شده یک خمیر خوب درست کنید. یک لایه از این خمیر را روی تمام صورت خود بمالید و بگذارید بیش از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. پس از خشک شدن صورت، آن را با آب گرم بشویید. این ماسک صورت خیار و ماست می تواند به سفت شدن منافذ، حذف آلودگی و بهبود رنگ پوست کمک کند.

مطالب خواندنی:  درمان دیابت با حذف سلول‌های ناکارآمد

۳٫ تونر خیار

یک خیار را بشویید، پوست بگیرید و ورقه کنید. آن را به تابه اضافه کنید و روی شعله ملایم به مدت تقریبی ۵ تا ۷ دقیقه حرارت دهید. حالا مخلوط را با هم مخلوط کرده و در الک توری بریزید تا از شر تکه های درشت خلاص شود. می توانید گلاب را نیز به مخلوط اضافه کنید. تونر را مستقیماً روی پوست بمالید. این ترکیب، پوست سوخته یا آسیب دیده را تسکین می دهد.

۴٫ آب خیار

به سادگی آب خیار را با یک آلوئه ورا یا چای سبز مخلوط کنید. صورت خود را با آب خیار بشویید تا احساس شادابی و هیدراته شدن داشته باشید.

۵٫ اسکراب خیار

یک خیار را رنده کنید و با مقداری شکر یا بلغور جو دوسر را مخلوط کنید تا یک اسکراب لایه بردار ایجاد کنید. پس از آماده شدن، آن را با حرکات دورانی روی پوست خود ماساژ دهید، سپس با آب بشویید. این کار به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند و پوست شما را صاف می کند.

چه کسانی باید از مصرف خیار برای پوست خود اجتناب کنند؟

خیار ممکن است در افرادی که پوست حساسی دارند یا به برخی میوه ها و سبزیجات حساسیت دارند، واکنش های آلرژیک ایجاد کند. افرادی که ممکن است دچار واکنش آلرژیک شوند باید از مصرف مستقیم خیار روی صورت خود اجتناب کنند زیرا می تواند باعث تحریک، قرمزی، التهاب و خارش شود.

استفاده از محصولات مبتنی بر خیار بر روی زخم‌های باز یا بریدگی‌های تازه نیز می‌تواند باعث ایجاد مشکلات پوستی و منجر به عفونت شود. برای جلوگیری از هرگونه عارضه بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

مطالب خواندنی:  ۶ خاصیت فوق العاده تفاله چای

آیا مصرف خیار برای پوست عوارضی دارد؟

افرادی با پوست حساس یا سابقه مشکلات پوستی مانند اگزما، پسوریازیس، درماتیت و روزاسه ممکن است عوارض جانبی بالقوه ای مانند احساس سوزش، خشکی، آکنه، جوش و سوزش را تجربه کنند.

خیار دارای ترکیبات خاصی به نام پسورالن است که می تواند تحت اشعه های مضر UV واکنش نشان دهد. بنابراین کسانی که مبتلا به فتودرماتیت یا حساسیت به نور خورشید هستند باید از استفاده از آن بر روی پوست خود اجتناب کنند، زیرا ممکن است واکنش های آلرژیک را تجربه کنند. علائم موجود فتودرماتیت مانند سوزش، آفتاب سوختگی، خارش و تاول می تواند با استفاده بیش از حد از آن یا محصولات مبتنی بر خیار بدتر شود.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=47468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.