• امروز : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

نمادهای مد؛ کیف لیدی دیور

  • کد خبر : 47639
  • 08 تیر 1403 - 13:19
نمادهای مد؛ کیف لیدی دیور
این کیف که ابتدا با نام «شوشو» به معنی «محبوب» شناخته می‌شد، خیلی زود به افتخار شاهدخت دایانا به «لیدی دیور» تغییر نام داد

نمادهای مد؛ کیف لیدی دیور

این کیف که ابتدا با نام «شوشو» به معنی «محبوب» شناخته می‌شد، خیلی زود به افتخار شاهدخت دایانا به «لیدی دیور» تغییر نام داد

نمی‌افتند، روز به روز بر قیمتشان نیز افزوده می‌شود. در مجموعه مقالات نماد‌های مد تلاش می‌کنیم این تکه‌های ماندگار را بررسی کنیم. کیف لیدی دیور یکی از این تکه‌هاست.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایندیپندنت، لیدی دیور یکی از کلاسیک‌ترین و ماندگارترین کیف‌های دستی است که اولین بار جیان فرانکو فره (Gianfranco Ferre)، طراح ارشد کریستین دیور، آن را در سال ۱۹۵۵ معرفی کرد. این کیف که ابتدا با نام «شوشو» (Chouchou) به معنی «محبوب» شناخته می‌شد، خیلی زود به افتخار شاهدخت دایانا به «لیدی دیور» تغییر نام داد.

شاهدخت دایانا این کیف را از برنادت شیراک، همسر رییس‌جمهوری وقت فرانسه، هدیه گرفت و آن را در بسیاری از مناسبت‌های عمومی به دست گرفت که باعث شد به یکی از امضاهای شخصی او بدل شود.

دایانا با کیف محبوب خود، لیدی دیور/AFP

            دایانا با کیف محبوب خود، لیدی دیور/AFP

کیف لیدی دیور به‌دلیل جزئیات ویژه ازجمله طرح کاناج (cannage)، جذابیت و ساختار بی‌نقصش شناخته می‌شود. طرح کاناج، که ملهم از صندلی‌های چوبی قرن ۱۸ و ۱۹ اروپا است و در نمایش‌های اولیه دیور استفاده می‌شد، از دوران لویی پانزدهم تا ناپلئون سوم رایج بود. این الگو، که ابتدا با مواد راتان  (Rattan) ساخته می‌شد، در کیف لیدی دیور به‌شکل برجستگی‌های الماسی‌شکل دوخته شده است. راتان پوسته یا پوششی از برگ‌های نخل است که در ساخت صندلی‌ها و مبلمان سنتی به کار می‌رفت.

ویژگی برجسته دیگر این کیف آویزهای حروف «D-I-O-R» است که اشاره‌ای است به اعتقاد و علاقه دیور به همراه داشتن اشیا خوش‌یمن.

مطالب خواندنی:  چگونه در فصل گرما عطر را تازه نگه داریم

به گزارش نشریه «این‌استایل» (InStyle) امروزه لیدی دیور منظم بازطراحی می‌شود تا با نیازهای زنان قرن ۲۱ هماهنگ باشد. تغییراتی مانند بند بلند جداشدنی و نسخه‌های جدید کیف مانند «لیدی دی-لایت» (Lady D-Lite، نسخه گلدوزی‌شده)، «لیدی دی-جوی» (Lady D-Joy، نسخه مستطیلی‌شکل) به آن اضافه شده است.

این خانه مد همچنین براساس سنتی سالانه از سال ۲۰۱۶، از هنرمندان برجسته‌ جهان دعوت می‌کند تا این کیف مشهور را مطابق میلشان بازسازی و تزیین کنند. ازجمله هنرمندانی که  تاکنون در این طرح مشارکت داشته‌‌اند جودی شیکاگو، هنرمند فمینیست، غاده عامر، هنرمند مصری، و منال الدویان از عربستان سعودی‌اند.

کیف دیور

همچنین نسخه «لیدی دیور ای‌بی‌سی» (Lady Dior ABC)، که امکان شخصی‌سازی کیف با انتخاب آویزهای مختلف را فراهم می‌کند، معرفی شده است.

کیف لیدی دیور از چرم بره لطیف ساخته می‌شود و تکه‌های آن با دست برش می‌خورند و در الگوی لحافی‌شکل کاناج دوخته می‌شود. قطعات فلزی با دست به ته کیف کوبیده می‌شوند تا ضمن اتصال بیشتر به کیف از چرم آن محافظت کنند. حروف «CD» روی قسمت سخت کیف حکاکی شده و آویزها به دسته کیف متصل می‌شوند.

قیمت کیف لیدی دیور از سه هزار و ۹۰۰ دلار برای نسخه کوچک شروع می‌شود و در سایز بزرگ به هفت هزار دلار می‌رسد. قیمت‌ها بسته به مواد، اندازه و طراحی متفاوت است و ممکن است تا ۱۱ هزار دلار نیز برای نسخه‌های خاص با مروارید رزین و سفید برسد.

کیف لیدی دیور در بازار دست دوم نیز دست بالا را دارد و حدود ۸۰ درصد ارزشش را حفظ می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=47639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.