• امروز : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 1 July - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

آیا تستوسترون پایین باعث اختلال نعوظ می شود؟

  • کد خبر : 47649
  • 09 تیر 1403 - 12:08
آیا تستوسترون پایین باعث اختلال نعوظ می شود؟
تستوسترون پایین یا هیپوگنادیسم مردانه، یک بیماری غدد درون ریز است که در آن بیضه های شما تستوسترون کافی تولید نمی کنند که می تواند منجر به علائم مختلفی شود.

آیا تستوسترون پایین باعث اختلال نعوظ می شود؟

تستوسترون پایین یا هیپوگنادیسم مردانه، یک بیماری غدد درون ریز است که در آن بیضه های شما تستوسترون کافی تولید نمی کنند که می تواند منجر به علائم مختلفی شود.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز از هلث کلولندکلینیک، تستوسترون به عنوان یک سوخت با اکتان بالا برای میل جنسی عمل می کند. بنابراین، اگر تستوسترون شما کمی پایین است، آیا این کمبود به این معنی است که آلت تناسلی شما عملکرد مناسبی نخواهد داشت؟ این یک ارتباط منطقی است. از این گذشته، این دو به نظر بسیار مرتبط هستند.

اما تستوسترون پایین الزاما برابر با اختلال نعوظ نیست. براد گیل ، متخصص اورولوژی، درباره این موضوع توضیح می دهد:

تستوسترون پایین و اختلال نعوظ

دکتر گیل می گوید: تستوسترون پایین (T کم) و اختلال نعوظ (ED) شرایط بسیار متفاوتی هستند.

تستوسترون پایین یا هیپوگنادیسم مردانه، یک بیماری غدد درون ریز است که در آن بیضه های شما تستوسترون کافی تولید نمی کنند که می تواند منجر به علائم مختلفی شود. تستوسترون نقش های بسیاری را در بدن شما ایفا می کند، اما نکته کلیدی برای این بحث بر این است که چگونه میل جنسی را تقویت می کند.

اگر T پایین دارید، ممکن است میل جنسی شما پایین تر از حالت عادی باشد.

تستوسترون به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد، اما تشخیص تستوسترون پایین در صورت وجود علائم انجام می شود و می تواند عوامل دیگری را نیز درگیر کند. این عوامل می تواند شامل شرایط پزشکی باشد – برای مثال داشتن BMI > 25 (اضافه وزن) – یا آسیب به بیضه ها یا غده هیپوفیز.

مطالب خواندنی:  این سندرم باعث ناباروری مردان می شود

در عین حال، اختلال نعوظ به ناتوانی آلت تناسلی شما در ایجاد و حفظ نعوظ اشاره دارد. این مشکل معمولاً شامل نوعی شکست در در هماهنگی بین هورمون‌ها، ماهیچه‌ها، رگ‌های خونی و اعصاب است.

خیلی موارد می توانند به ED منجر شوند. با این حال، شایع‌ترین علل بیماری قلبی و عروقی است که بر جریان خون تأثیر می‌گذارد یا دیابت که باعث از دست دادن عملکرد عصبی می‌شود.

دکتر گیل خاطرنشان می کند: «T پایین و ED واقعاً مسائل جداگانه ای هستند اما ارتباطات بین آنها همچنان وجود دارد.»

پیوند بین تستوسترون پایین و اختلال نعوظ

یک علامت تستوسترون پایین ممکن است اختلال نعوظ باشد. به گفته محققان، از هر ۳ مرد مبتلا به اختلال نعوظ ۱ نفر نیز می تواند T پایین داشته باشد.

اما فریب این آمار را نخورید: دکتر گیل تأکید می کند: «این یک ارتباط یک به یک نیست». T پایین ممکن است همراه با ED باشد، اما T پایین لزوما باعث ED نمی شود. هیچ ارتباط مستقیمی بین این دو وجود ندارد.»

دکتر گیل اشاره می کند که بسیاری از افراد با T پایین مشکلی برای نعوظ ندارند. از طرف دیگر، داشتن سطوح بالاتر تستوسترون یک محافظت کامل در برابر ED نیست.

اما T پایین می تواند به روش های زیر به ED کمک کند:

  • زیاد به رابطه جنسی فکر نمیکنید: نعوظ زمانی رخ می دهد که شما برانگیخته می شوید؛ T پایین می تواند این افکار را کاهش دهد.
  • فشار: غیر معمول نیست که T پایین خلق و خوی شما را تیره کند و در نتیجه به طور بالقوه استرس را افزایش دهد. این اغلب در توانایی شما برای نعوظ اختلال ایجاد می کند.
  • عواملی که همپوشانی دارند: T پایین ممکن است باعث احساس خستگی شود که می تواند شما را از ورزش کردن یا تمایل به شرکت در فعالیت جنسی باز دارد.
  • افزایش وزن: کاهش فعالیت بدنی ناشی از خستگی ناشی از T پایین می تواند منجر به افزایش چربی بدن و افزایش وزن شود و شما را بیشتر در معرض خطر ED قرار دهد. T پایین خود نیز می تواند منجر به تغییرات بدن و افزایش وزن به دلیل تغییرات هورمونی شود.
  • سایر شرایطی که به نعوظ آسیب می زند: افزایش بیش از حد وزن ناشی از T کم و کاهش فعالیت بدنی عوامل خطر برای دیابت، کلسترول بالا، فشار خون بالا و بیماری قلبی هستند که همگی با ED مرتبط هستند.
مطالب خواندنی:  علل ،درمان و پیشگیری از سیاه شدن لثه

در مورد T و ED پایین فرضیات نسازید

برای کسانی که ED را تجربه می کنند، تصور اینکه کمبود تستوسترون مقصر است، غیرعادی نیست. این وضعیت توسط دستورالعمل های ملی پشتیبانی می شود که توصیه می کند سطح تستوسترون را در مردان یا افرادی که در بدو تولد برای درمان ED در نظر گرفته شده اند، بررسی کنند.

دکتر گیل می‌گوید: «بسیار معمول است که مردان مراجعه کنند و بخواهند تستوسترونشان بررسی شود، زیرا با نعوظ مشکل دارند.»

اما حتی اگر T پایینی داشته باشند، پرداختن به آن مشکل معمولاً ED را حل نمی کند. او می افزاید: «شما آنها را جداگانه مدیریت می کنید.در واقع هیچ مدرک بزرگی وجود ندارد که نشان دهد فقط درمان سطوح پایین تستوسترون به شما کمک می کند نعوظ داشته باشید.»

بنابراین، اگر ED دارید چه باید بکنید؟ با صحبت با پزشک یا اورولوژیست شروع کنید.

دکتر گیل هشدار می دهد: «به یاد داشته باشید، اختلال نعوظ می تواند نشانگر مسائل پزشکی جدی تر باشد. مهم است که بفهمیم چرا این اتفاق می افتد و بفهمیم واقعاً چه اتفاقی در حال وقوع است. شما نمی توانید آن را فقط به عنوان یک مشکل تستوسترون به یاد آورید.»

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=47649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.